Objavljeno: 3 Januar 2023 |
Posodobljeno: 30 Januar 2023

Pomoč v stiski

Psihoterapija za otroke in mladostnike - Psihoterapija Spoznaj

Klic v duševni stiski

Če se počutite utesnjeno, obupano, razmišljate o samomoru ali potrebujete čustveno podporo, lahko pokličete naslednje številke:

Psihiatrična klinika v Ljubljani na številki: 01 520 99 00 (med 19:00 in 7:00)

SOS telefon za žrtve n asilja: 080 11 55

TOM Telefon za otroke in mladostnike: 116 111 (med 12:00 in 20:00 uro) 

Zaupni telefon Samarijan : 116 123 (24/7)

Ženska svetovalnica in krizni center: 031 233 211

Psihiatrična klinika Maribor: 02 321 11 33

Za nujni reševalni prevoz pokličite številko 112.

Kako in kje poiskati pomoč v stiski

To je vprašanje, ki se postavlja ves čas, zato smo pripravili nekaj priporočil, ki vam bodo pomagala.

Pomembno je, da razumete, da napadi panike in anksioznosti niso nevarni in jih boste preboleli.

Najpomembnejše je, da se spomnite, da v tem boju niste sami – na voljo je obilica virov in spletnih strani, ki jih vodijo profesionalni terapevti in ki vam lahko pomagajo pri obvladovanju tesnobe ali panike.

Za vas smo pripravili sezname priznanih psihoterapevtov v večjih slovenskih krajih po Sloveniji:

Ne najdete svojega kraja in bi želeli psihoterapevta obiskati bližje vam?

Preglejte seznam psihoterapevtov v več kot 80 krajih po Sloveniji.

Kaj se dogaja z mano?

Tako napadi panike kot napadi tesnobe opisujejo nenaden občutek močne zaskrbljenosti in panike.

Ob napadu panike ali tesnobe se vam lahko zdi, da vaše telo dirja, vaš um pa je lahko prazen. Morda imate občutek, da ne morete dihati ali da izgubljate nadzor. Lahko se vam celo vrti, se začnete potiti, začnete čutiti slabost ali imate bolečine v prsih.

Predlagano: Kaj je panični napad ali napad panike?
 

Napadi panike so običajno kratkotrajni - trajajo od ene minute do ene ure, lahko pa trajajo tudi dlje. Od običajne tesnobe se zelo razlikujejo po tem, da niso toliko povezani z resničnimi nevarnostmi v svetu, temveč z vašim dojemanjem teh nevarnosti.

Napade tesnobe lahko sproži na primer situacija v službi ali šoli, zaradi katere vas skrbi, da vam bo spodletelo ali vas bodo odpustili, vendar se tovrstni napadi ponavadi zgodijo v situacijah, v katerih ni resnične nevarnosti1.

Vse o anksioznosti: Kaj je anksioznost oziroma tesnoba? 

Kako si lahko pomagaš sam in ZDAJ

Če imate napad panike, najprej dihajte. Globoko vdihnite skozi nos in počasi izdihnite skozi usta.

Če ste v javnosti in ne morete najti zasebnega prostora, poskušajte dihati globoko in čim bolj umirjeno.

Poskusite lahko tudi tehniko meditacije, ki gre tako:

  • Sedite v udobnem položaju, z ravnim hrbtom in zaprtimi očmi. Pet minut se osredotočite na dihanje, globoko vdihujte skozi nos in izdihujte skozi usta, dokler se ne počutite sproščeno2.

Če menite, da potrebujete več pomoči pri obvladovanju napadov tesnobe, je morda čas, da obiščete psihoterapevta ali psihiatra, ki je specializiran za zdravljenje anksioznih motenj.

Preveri forum in zgodbe drugih

Včasih pomaga že, da slišimo zgodbe in izkušnje drugih ljudi, ki so se znašli v enaki situaciji.

Za vas smo na forumu med.over poiskali objave in zgodbe drugih, ki so se znašli v hudi duševni stiski. Predlagamo vam, da si jih preberete na tej POVEZAVI

Znanstveno podprto
OpenClose
Literatura
OpenClose

Ste se znašli
v duševni stiski?

Psihoterapija vam lahko zagotovi podporo in orodja, ki jih potrebujete za obvladovanje čustev in izboljšanje splošnega počutja.

Odgovorili bomo v roku 12-24 ur.

Psihoterapevti svetujemo

Kaj je depresija? — Vse o depresiji

Kaj je depresija? — Vse o depresiji Preberite več

Odkrijte učinkovite načine za obvladovanje in zdravljenje depresije

Ste anksiozni?

Ste anksiozni? Preberite več

Naučite se učinkovitih tehnik za obvladovanje anksioznosti oziroma tesnobe

Potrebujete psihoterapevta?

Predelajte svoje travme in stiske ter poskrbite za svoje duševno zdravje s psihoterapijo

Kaj je psihoterapija?

Kaj je psihoterapija? Preberite več

Pridobite samozavedanje čustev in osebnostno rast s psihoterapijo

Izboljšajte razmerje z
branjem naslednjih objav

Ste bili prevarani?

Ste bili prevarani? Preberite več

Vse o nezvestobi in kako odpraviti bolečino zaradi prevare v vašem odnosu

Je vaš partner bipolaren?

Je vaš partner bipolaren? Preberite več

Ali vi ali vaš partner hitro menja razpoloženje? Preberite več in prepoznajte bipolarno osebo

Potrebujete psihoterapevta?

Predelajte svoje travme in stiske ter poskrbite za svoje duševno zdravje s psihoterapijo

Vse o zdravem partnerskem odnosu

Vse o zdravem partnerskem odnosu. Preberite več

Vse o partnerskem odnosu, pomenu komunikacije in pogostih vzrokih toksičnega razmerja

Duševno zdravje in
razvoj otrok

Kaj je ADHD?

Kaj je ADHD? Preberite več

Obvladajte motnjo ADHD in izboljšajte vsakodnevno delovanje

Imate avtista? — Vse o avtizmu

Imate avtista? — Vse o avtizmu Preberite več

Preberite kako prepoznati otroka z avtizmom in kako mu pomagati

Potrebujete psihoterapevta?

Predelajte svoje travme in stiske ter poskrbite za svoje duševno zdravje s psihoterapijo

Motnje prehranjevanja
in motnje spanja

Kaj je anoreksija?

Kaj je anoreksija? Preberite več

Poiščite zdravljenje in podporo za anoreksijo

Kaj je bulimija?

Kaj je bulimija? Preberite več

Poiščite zdravljenje in podporo za bulimijo

Kaj je motnja prenajedanja?

Kaj je motnja prenajedanja? Preberite več

Premagajte prenajedanje ali prenajedanje in izboljšajte svoj odnos do hrane.

Potrebujete psihoterapevta?

Predelajte svoje travme in stiske ter poskrbite za svoje duševno zdravje s psihoterapijo

Ste v stanju nespečnosti?

Imate nespečnost? Preberite več

Premagajte nespečnost in si zagotovite dober nočni počitek

Psihoterapija Spoznaj

Vse pravice pridržane © 2023 Psihoterapija Spoznaj